صنایع پتروشیمیصنایع خوراکیصنایع دام و طیور

از کجا جوش شیرین تهیه کنیم؟

سدیم بی کربنات یا همان جوش شیرین که همه ما آن را می شناسیم، یکی از مواد پر کاربرد در مصارف خانگی و صنعتی است. شما برای آشپزی و خصوصا پختن کیک یا شیرینی، ممکن است به جوش شیرین نیاز پیدا کنید. همچنین ممکن است برای خاصیت پاک کنندگی آن، نیاز به جوش شیرین داشته باشید. در برخی موارد صنعتی و دامی نیز ممکن است نیاز به تهیه مقادیر زیادی جوش شیرین داشته باشید. بهر حال هرچقدر که به این ماده نیاز داشته باشید، ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا مقدار مورد نیاز خود را به راحتی تهیه کنید.

تهیه جوش شیرین برای مصارف خانگی

همان طور که می دانید، یکی از موارد مصرف بسیار رایج جوش شیرین، استفاده از آن در آشپزی و شیرینی پزی است. تهیه جوش شیرین برای این نوع مصارف، از فروشگاه های مواد غذایی، قنادی ها، عطاری ها و یا فروشگاه های آنلاین عرضه این محصولات امکان پذیر بوده که در بسته های مختلف و با اندازه های مشخص شده، آماده ارائه و فروش می باشند.

علاوه بر مصرف خوراکی، ممکن است شما به این ماده برای نظافت و ضد عفونی نیاز داشته باشید. اما برای هر کدام از این دو مورد که به جوش شیرین نیاز داشته باشید، باید بدانید که نباید بیش از اندازه خرید کنید. جوش شیرین در مجاورت هوا و رطوبت، می تواند خاصیت خود را از دست داده و پس از مدتی، کاملا بلا استفاده گردد.

برای تهیه جوش شیرین در مقادیر کم، می توانید به فروشگاه های عرضه مواد غذایی و یا فروشگاه های لوازم قنادی مراجعه کنید. این فروشگاه ها این ماده را در بسته های 100 گرمی، 200 گرمی، 500 گرمی و حتی 1 کیلویی ارائه داده و همین مقدار می تواند برای نیاز شما کافی باشد.

تهیه جوش شیرین برای مصارف شیرینی پزی و نان پزی

تهیه جوش شیرین

شیرینی پزی ها و نان پزی (بیکری) ها از جمله دیگر مصرف کنندگان جوش شیرین هستند که برای پف کردن و ور آمدن خمیر از این ماده استفاده می کنند. برای انجام این نوع فعالیت ها، مقدار مناسبی از جوش شیرین را به مخلوط اولیه نان و شیرینی اضافه کرده که این کار، موجب آزاد شدن گاز دی اکسید کربن شده و در نهایت، خمیر مورد نظر پف خواهد کرد. لازم است بدانید، برخی از پودر های رایج برای پخت و پز مانند بکینگ پودر نیز حاوی 30 درصد جوش شیرین بوده که در جذب رطوبت اضافی و جلوگیری از ترکیب اسید و جوش شیرین بسیار موثر است.

معمولا نان پزی یا شیرینی پزی ها به مقدار بیشتری از جوش شیرین نیاز دارند و بنا به میزان تولید محصولات خود، ممکن است روزانه چند کیلو از این ماده را مصرف نمایند. در نتیجه این واحدها صنفی، معمولا جوش شیرین را به مقدار بیشتری تهیه می کنند. برای این منظور می توانید به فروشگاه های لوازم قنادی مراجعه کرده و یا مستقیما از کارخانه تولید کننده مقدار مورد نیاز خود برای چند ماه را تهیه نمایید.

تهیه جوش شیرین برای مصارف دام و طیور

تهیه جوش شیرین

یکی دیگر از موارد کاربرد جوش شیرین، برای استفاده در مصارف دام، طیور و صنعتی است. نحوه تهیه جوش شیرین در خوراک دام و طیور، کاملا با توجه به نیاز های آن ها و نوع دام و طیور بوده که نیاز به دقت بالایی نیز دارد. زیرا مصرف بیش از اندازه جوش شیرین، در برخی موارد با مشکلات گوارشی و تغییرات نامطلوب در گوارش همراه بوده و لازم است استفاده از آن، بر اساس نوع، مقدار خوراک، وزن، سن و شرایط محیطی تعیین شود. در اغلب دامداری ها و مرغداری ها، تهیه و استفاده از جوش شیرین با مشورت دامپزشک صورت گرفته و هرگز از جوش شیرین اضافه و بیش از اندازه برای آن ها استفاده نخواهد شد.

لازم است برای تهیه جوش شیرین جهت این نوع مصارف، با مراجعه به کارخانه تولید جوش شیرین مانند کارخانه تولیدی پترو طرح، خرید این محصول را به صورت مستقیم و بدون واسطه و با قیمتی مقرون به صرفه انجام داد.

لوگو جوش شیرین پارس

تهیه جوش شیرین برای مصارف صنعتی

تهیه جوش شیرین

جوش شیرین در مصارف صنعتی کاربرد های زیادی دارد و به طور معمول در حجم انبوه از آن ها استفاده می شود از این رو صاحبان صنایع برای تهیه جوش شیرین به صورت عمده از کارخانه های تولید جوش شیرین اقدام می کنند تا این ماده را با قیمت مناسبی تهیه کنند.

از طرفی همانطور که گفته شد جوش شیرین در صنابع بسیاری کاربرد دارد به طور مثال از آن به عنوان یک ماده تثبیت کننده برای رنگرزی و چاپ و نساجی استفاده می شود. همچنین از آن برای تولید لاستیک، اسفنج، پر کردن کپسول های آتش نشانی و غیره استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا